Allegro bezpieczne zakupy cz.2

  • Korzystaj z pomocy zespołu Allegro

Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości co do uczciwości sprzedającego,  wynikające np. z dwuznacznego lub zbyt skąpego opisu i nieczytelnych zdjęć – przed zakupem zawsze możesz skontaktować się z Zespołem Allegro poprzez, dostępny dla wszystkich, formularz kontaktowy.  Możesz być pewny, że na każde zadane pytanie uzyskasz odpowiedź, a pracownik może skutecznie rozwiać Twoje wątpliwości odnośnie uczciwości danego Sprzedawcy lub wszcząć postępowanie wobec Sprzedawcy, który narusza ogólne zasady prawne lub zasady Allegro.




  • Licytuj przed końcem aukcji

Jeżeli interesujesz się przedmiotem wystawionym na aukcji z licytacją – najlepiej złóż swoją ofertę kupna niedługo przed jej zakończeniem. Najbardziej opłacalne jest licytowanie dosłownie w ostatnich paru minutach trwania aukcji. Dlaczego? Licytując w ostatnim momencie możemy bowiem sporo zaoszczędzić. Inne osoby obserwujące aukcję, nie będą miały wiele czasu na reakcję i ewentualne przebicie Twojej oferty. Niższa cena na zakończeniu aukcji, będzie dla Ciebie oznaczała oszczędności. Jest to skuteczny sposób na tani zakup o ile oczywiście sprzedawca nie ustawi ceny minimalnej za wystawiony towar. W takim wypadku, jeżeli nie przekroczymy minimalnego progu ceny, akceptowalnego przez sprzedającego – aukcja będzie nie ważna i zakup nie dojdzie do skutku.

Polując na niższe ceny i próbując wygrać aukcję tuż prze jej zakończeniem – musisz być jednak świadomy zagrożenia. Niekiedy sprzedawcy czują się na tyle usatysfakcjonowani aktualną ceną aukcji, że potrafią zakończyć ją wcześniej niż wynika to z zegara Allegro. W takim wypadku, czekając do regulaminowego końca aukcji, stracimy szansę zakupu przedmiotu.

  • Obserwuj interesujące Ciebie aukcje

Opcja „Obserwuj” to bardzo przydatna funkcja Allegro, która pozwala dodać interesujące Ciebie aukcje do listy aukcji obserwowanych, do których będziesz mógł szybko wrócić, a nawet ustawić powiadomienia o zmianach w cenie lub alert przypominającym o rychłym zakończeniu aukcji. Link „Obserwuj” znajdziesz na górze każdej strony aukcji, obok nagłówka z tytułem aukcji. Obserwowane aukcje możesz śledzić po zalogowaniu się na konto – w zakładce „Moje zakupy>Obserowane oferty„.

  • Po wygraniu aukcji skontaktuj się ze Sprzedawcą

Po wygraniu przedmiotu nie śpiesz się z zapłatą. Poczekaj aż otrzymasz automatyczny mail od Allegro, w którym znajdziesz wszystkie niezbędne informacje do prawidłowej finalizacji aukcji. Przeczytaj mail uważnie od początku do końca. Jeżeli nie znajdziesz w nim wyczerpujących informacji – skontaktuj się ze sprzedawcą, poczekaj na pełne wytyczne odnośnie konta, tytułu przelewu itp.. Często sprzedawcy sami proszą o maila, w którym oczekują potwierdzenia wybranej formy płatności, rodzaju lub koloru przedmiotu itp. Skontaktuj się zatem ze sprzedawcą i podaj wszelkie dane o jakie prosi. Dzięki temu przyspieszysz finalizacje aukcji oraz zapobiegniesz powstaniu nieporozumień.

  • Ostrożnie z komentarzami

Po każdej sfinalizowanej aukcji masz prawo i obowiązek wystawić sprzedawcy komentarz oceniający cały przebieg transakcji. Na Allegro przyjęło się, że osoba kupująca jako pierwsza wystawia swój komentarz i czeka następnie na odpowiedź Sprzedawcy. Jak wystawić komentarz? Wszystkie opcje odnośnie komentarzy masz dostępne logując się konto w zakładce „Moje zakupy > Aukcje i Kup Teraz > Komentarze i ocena sprzedaży”.

Nie wystawiaj komentarz zbyt pochopnie i pod wpływem emocji. Jeżeli nie jesteś zadowolony z przebiegu transakcji lub z samego otrzymanego przedmiotu – przed wystawieniem komentarza zawsze postaraj się skontaktować ze sprzedawcą. Z reguły nie robią problemów i chętnie wymieniają wadliwy towar na nowy lub inny, rekompensują straty, zwracają pieniądze lub proszę o odesłanie uszkodzonego towaru w ramach reklamacji. Zatem dopiero po naprawie szkody warto wystawiać komentarz. Wówczas także my możemy liczyć na pozytywną odpowiedź Sprzedawcy.

Jeżeli natomiast wystawimy negatywny komentarz bez wcześniejszej próbie konsultacji ze sprzedawcą – możemy oczekiwać również negatywnego odzewu, a co gorsza sprzedawca nie będzie chętny nam pomóc i ciężej będzie nam wyegzekwować cokolwiek od niego.

Comments are closed.